fbpx

.

På denne siden vil de som er nysgjerrige finne ut, steg for steg, hvordan du går fram for å bli vikar hos oss. Vi ønsker at det skal være enkelt å velge en ny vei og følge drømmene dine. Vi vil være med deg gjennom hele prosessen. La deg inspirere av nye arbeidsplasser, nye erfaringer og ny kunnskap. La deg vokse sammen med oss. 

Bemanningsprosessen

Lurer du på hvordan prosessen ser ut? Nedenfor beskriver vi steg for steg hvordan du går fra din første nysgjerrige tanke på å jobbe som konsulent til du er ute på et av våre mange spennende kundeoppdrag. 

.

1. Nummer én har du allerede klart, og det er at du er her!
Velkommen til vår nettside!

2. Nummer to er at vi kommer i kontakt med hverandre.
Det er forskjellige måter:
Gi en interessemelding så kontakter vi deg.
Ring sentralbordet vårt (+46 8–509 080 00), hvor vi kan kontaktes hele døgnet, alle dager.
Send oss en e-post direkte med dine spørsmål eller informasjon om deg selv, og vi vil sørge for at en av våre dedikerte konsulentsjefer vil svaremeldingen din eller ringe deg tilbake så snart som mulig. Du kan nå oss på: info@vivabemanning.se 

3. På en eller annen måte har vi nå endelig fått kontakt! Du har fått din helt egen kontaktperson her hos oss (også kalt konsulentsjef) og du er allerede godt i gang med å realisere dine yrkesdrømmer.

Du og din kontaktperson har en innledende samtale hvor dere blir kjent med hverandre. Se for deg et første intervju når du søker jobb.

Du får sjansen til å stille alle dine spørsmål om oss, om bemanning generelt eller om bransjen.

Samtidig som vi får sjansen til å vite mer om deg, dine tidligere erfaringer, tanker og ønsker fremover.

4. Neste trinn i prosessen er å sende inn dokumenter. Hvorfor? Slik at vi kan lage en perfekt presentasjon av deg og kvalitetssikre før vi kan presentere deg for oppdraget du drømmer om.

  • Vi trenger din CV for å se hvor du har jobbet tidligere, hvor du har studert og når du ble sertifisert samt hvilke journalsystemer du kjenner.
  • Vi trenger ditt HPR-nummer for å se at du har gyldig autorisasjon. Uten dette kan vi ikke hjelpe deg med å finne oppdrag. Dersom det ikke utstedes autorisasjon i ditt yrke, trenger vi vitnemålet ditt. 
  • Vi trenger kopi av ID (f.eks. førerkort eller pass) for å se at du er deg. 
  • Sist men ikke minst trenger vi referanser. Vi ber alltid om minst tre, der vi ønsker at minst to av dem skal være tidligere ledere, slik at vi med deres hjelp kan se hvor du vil passe best og få mest mulig ut av arbeidet. 

For å sikre høy pasientsikkerhet for våre kunder, gjennomfører vi en helsesjekk hos helsetilsynet, der vi bl.a. sjekker at din autorisasjon fortsatt er gyldig. 

5. Presentasjonen er komplett og neste steg er å matche dine ønsker med et av våre oppdrag i Sverige eller Norge! Du vil ha jevnlig kontakt med din konsulentleder, som kommer med forslag til passende oppdrag baserthva du er interessert i. Vil du fortsette med samme type oppdrag som før? Ønsker du å reise i Sverige? Vil du prøve en ny type virksomhet? Uansett hva du ser etter, er det akkurat den type oppdrag vi ser etter. Vi hjelper deg, så du kan hjelpe andre! 

6. Du har funnet drømmejobben din og vi har introdusert deg for den. I presentasjonen har vi skrevet med dine ønsker. Går drømmer i oppfyllelse? Du blir booketoppdrag!

7. Nå som du er booketoppdraget, begynner neste reise. Vi ordner avtaler samt reise og opphold ved behov. Vi er mellomleddet mellom deg og virksomheten du er booket på. Vi sender over timeplan og kontaktdetaljer til din kontaktperson i virksomheten og sørger for at det er en introduksjonsplan og noen som møter deg på din første dag. Vi går gjennom hvordan du rapporterer tid og hva som gjelder lønnsutbetaling/fakturering. Har du andre spørsmål går vi selvfølgelig gjennom disse også!

8. Du er ute og jobber. Du har fortsatt jevnlig kontakt med din konsulentsjef som vil hjelpe deg dersom du har spørsmål. Du holder også et øye med fremtiden, hva vil du gjøre videre? Vil du se om vi kan forlenge deg der du er? Vil du prøve noe helt nytt? Vi hjelper deg, så du kan hjelpe andre!